Bart Wouters
  • Natan Elkanovitch
Natan Elkanovitch "Jim Morrison" 2012 materieschilderij 40x40cm.


Sinds 1995 werkt Natan als senior kostuumontwerper in de Israëlische film- en televisie-industrie. Sinds schilderen een integraal onderdeel van zijn leven is geworden, heeft Natan gewerkt aan de ontwikkeling van zijn unieke schildertechniek, waarbij hij allerlei soorten plastic materialen in verschillende hoeveelheden mengt, waaronder siliconen en acryl, die hij vervolgens op het canvas aanbrengt. Dit medium creëert een 3D-textuur op het oppervlak. Soms voegt hij Swarovski-elementen en allerlei soorten glitter toe aan het eindresultaat. De materialen worden zorgvuldig en volledig door Natan gemaakt, en er komt geen machine aan te pas. Natan maakt portretten van beroemde mensen en schildert eerbetonen aan beroemde kunstwerken die zijn leven diepgaand hebben beïnvloed en beïnvloed, zowel via filosofie als popcultuur. Door ze te schilderen drukt Natan het respect uit dat hij voor hen heeft en hun grote impact op zijn wereld. In zijn eigen woorden: “Ik schilder beroemde mensen en hommages aan kunstwerken van grote meesters die een diepe impact op mijn leven hebben gehad, net als mijn ouders en leraren, die een grote bijdrage hebben geleverd aan mijn spirituele wereldbeeld en ook in mijn schilderijen zijn afgebeeld. Deze mensen waren mijn ‘babysitters’ en door ze nu te schilderen, druk ik, zonder ook maar het minste cynisme, mijn grote waardering en eindeloze dank aan hen uit voor het bouwen van mijn innerlijke wereld. Mijn schilderijen komen voort uit mijn grote waardering en persoonlijke dankbaarheid voor de geschilderde figuur en niet uit een verlangen om een ​​andere boodschap dan liefde te onderwijzen of te prediken.” Natan Elkanovich

Request for more information
See more items of this dealer
Print
Bart Wouters
Address:
Bredabaan 157-159 ,
2930 Brasschaat
Region: Antwerpen
Country: Belgium
Tel.: +32 (0)474 45 15 67
E-mail: info@bartwouters.be
Website: www.bartwouters.be
DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Warm cosy" doek 88x88cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Cutie pink" doek 60x60cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "After Basel" doek 85x165cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Couleurs d'été" doek 85x165cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "New horizon" doek 65x120cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Another window"" doek 95x130cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Sunshine in summertime" doek 92x92cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Colors central park" doek 70x90cm.

DENIS DE GLOIRE

DENIS DE GLOIRE "Sundays red" doek 80x80cm.

ALBERT DE DEKEN

ALBERT DE DEKEN "Tafel met schetsboek" olieverf op doek 60x80cm.

De Deken Albert

Albert De Deken was een Belgische kunstenaar die geboren is in Schoten in 1915 en die overleden is in 2003 te Kapellen. Hij was een schilder, tekenaar en aquarellist. Opleiding aan het Hoger Instituut o.l.v. Is. Opsomer en aan de Academie te Antwerpen, aan de Grande Chaumière te Parijs, leerling van O. Friesz in 1948. Schilderde o.m. portretten, naakten, interieurs, stillevens, composities met figuren, landschappen, marines. Spontaan en fris intimist, fauvistisch kleurenpalet, expressionistische vormgeving. Reisde veel o.m. naar Noorwegen (1947), Nederland (1948), Parijs (1950), Virginia (1988). Uit de pers :”Zijn werk straalt een jeugdige levendigheid uit, omdat hij steeds met frisse, heldere kleuren werkt, en ook omdat hij geen overtrokken nauwkeurigheid in de weergave nastreeft, maar een essentie als gevolg van de trefzekerheid van de toets waarmee de kleur wordt aangebracht.” Was van 1954 tot 1980 leraar aan de Academie te Antwerpen. Was in zijn jonge jaren een begaafd voetballer en speelde o.m. in het nationaal elftal.
Eugeen Van Mieghem

Eugeen Van Mieghem

Eugeen Van Mieghem

Eugeen Van Mieghem "Bloemenverkoopster aan de Schelde te Antwerpen" olieverf 21x30cm.

Eugeen Van Mieghem (1875-1930) is vooral gekend als de kunstenaar van het leven aan de Antwerpse dokken. Buildragers, zakkenmaaksters, schippers, matrozen, tooghangers, emigranten en zwervers waren de figuren die hem steeds weer zijn blijven inspireren. Ondanks zijn eerder bescheiden afkomst – zijn vader was caféhouder aan de Antwerpse haven – voelt de jonge Van Mieghem zich aangetrokken door de wereld van het artistieke. Het parcours dat hij volgt zal noodgedwongen afwijken van de academische normen en de smaak van de gevestigde galerijen. Sinds 1892 volgt hij de teken- en schilderlessen aan de Antwerpse academie, maar na een conflict met een tekenleraar wordt hij er in 1896 weggestuurd. Hij werkt enige tijd als scheepsbevrachter, maar ondertussen blijft hij wel schetsen, tekenen en schilderen. Als geen ander weet hij het harde leven aan de haven in rake lijnen vast te leggen. Op artistiek vlak raakt hij vooral onder de indruk van het getormenteerde werk van Edvard Munch, dat hij in 1897 in Brussel leert kennen. Vanaf 1901 zal Van Mieghem meer en meer met zijn werk naar buiten komen. Samen met enkele vrienden richt hij de kunstenaarsgroep Eenigen op (1901-1903), hij exposeert bij De Scalden en wordt ook opgepikt door de Brusselse groep van La Libre Esthètique (1901). Hij frequenteert het milieu van de artistieke, literaire en politieke bohème dat mekaar vindt in de kringen van De Kapel in Antwerpen. De ideeën en idealen van het anarchisme zijn de sociaal voelende Van Mieghem niet vreemd. Commercieel gezien slaat het werk van Van Mieghem evenwel niet aan. De grote musea en galerijen houden hun deuren gesloten. Ook op persoonlijk vlak zit het Van Mieghem niet mee. Terneergeslagen door het overlijden van zijn jonge vrouw Augustine Pautre (1905) zal hij gedurende verschillende jaren niet meer exposeren. In 1912 krijgt hij zijn eerste individuele tentoonstelling in het Antwerpse Koninklijke Kunstverbond. Daarop volgt ook de internationale belangstelling met tentoonstellingen in Keulen en Den Haag, waar hij geëxposeerd wordt samen met Ensor, Claus, Smits, Meunier, etc. Critici vergelijken zijn werk met dat van Steinlen, Jean-Louis Forain of Käthe Kollwitz. De ellende en ontreddering van de Eerste Wereldoorlog laten ook Van Mieghem niet onberoerd: zoals hij het altijd al gedaan heeft legt hij de vluchtelingenstroom en de bezetting van de stad op papier of doek vast. Dit oorlogswerk bezorgt hem enig succes in de naoorlogse jaren. In 1920 wordt Van Mieghem benoemd tot tekenleraar aan de Antwerpse Academie. Hij neemt de draad van de tentoonstellingen weer op, maar zijn artistieke carrière is van korte duur. Vanaf 1927 laat zijn gezondheid het afweten en in maart 1930 sterft hij op 54-jarige leeftijd.